Produkt bol úspešne pridaný do vášho košíku
Množstvo:
Spolu:
Pokračovať v nákupe Prejsť do pokladne
Vitamín C - účinky a zdroje kyseliny askorbovej

Vitamín C - účinky a zdroje kyseliny askorbovej

Už od detstva počúvame, aby sme jedli veľa zeleniny a ovocia, pretože obsahujú vitamíny. Bez nich by sme mohli byť často chorí s podlomenou imunitou. V živote sa nevieme zaobísť bez vitamínov všeobecne, a to ani bez céčka - kyseliny askorbovej, najznámejšieho vitamínu spomedzi všetkých vitamínov.
 
Prečo je vitamín C taký nenahraditeľný?

Vitamín C a jeho benefity pre človeka

Vitamín C je považovaný za akéhosi nekorunovaného „kráľa“ spomedzi všetkých vitamínov. Je však naozaj taký dôležitý a neoceniteľný? Pravdou je, že patrí k najefektívnejším živinám, ktoré vieme telu poskytnúť. Akousi základnou charakteristikou vitamínu C by mohlo byť, že je rozpustný vo vode, podporuje normálny rast a vývoj, pričom napomáha telu vstrebávať železo.
 
Vo všeobecnosti panuje názor, že céčko je obranou proti chorobám. Či sme prechladnutí alebo nás trápi horúčka, siahame po ňom ako po istej záchrane. Aj keď nás z nádchy celkom nevylieči,  ako posilnenie imunity rozhodne fungovať môže. A tiež je silný v boji proti srdcovým ochoreniam, prenatálnym zdravotným problémom, ba dokonca vie pomôcť pri očných ťažkostiach. Vitamín C je účinným antioxidantom, ktorý chráni bunky pred poškodením spôsobeným voľnými radikálmi. Spolupodieľa sa aj na výrobe kolagénu a zlepšuje vstrebávanie železa z rastlinných potravín. Naše telo si vitamín C nedokáže vytvoriť, preto ho musíme prijímať vo forme potravín alebo vitamínových doplnkov.

VITAMÍN C 500 mg S POSTUPNÝM UVOĽŇOVANÍM

Účinky vitamínu C na organizmus:

  • podporuje imunitu,
  • pomáha pri chrípke a prechladnutí,
  • pôsobí na produkciu inzulínu,
  • posilňuje kožu a väzivá,
  • stimuluje štítnu žľazu,
  • spoluvytvára kolagén,
  • bráni vzniku stresových hormónov,
  • metabolizuje kyselinu listovú,
  • podieľa sa na zosilnení kostí, chrupaviek a zubnej skloviny.

Nedostatok vitamínu C

Nedostatkom céčka trpí veľa ľudí, mnohí z nich však o tom ani nevedia. Dôvodom, že by nám mohol vitamín C chýbať, je nevhodná strava - najmä absencia ovocia a zeleniny. Avšak príčiny jeho nedostatku môžu byť aj iné. Ak je v tele vysoká hladina medi, bráni to udržaniu vitamínu C. Prejaví sa to pomerne jednoznačne - objavia sa srdcovo-cievne problémy, rýchlejšie podliehame stresu a trápi nás horšie hojenie rán.
 
Vitamín C je dôležitý pre všetkých, obzvlášť pre ľudí s oslabenou imunitou. To, že patríme k tejto čoraz početnejšej skupine, zistíme podľa jasných príznakov: sme opakovane chorí, v strese, preťažení fyzicky či psychicky, trápia nás metabolické poruchy, máme vysoký krvný tlak, prípadne trpíme bolesťami kĺbov. To všetko signalizuje, že vitamínu C je v našom tele málo a je nevyhnutné si ho rýchlo doplniť.

VITAMÍN C 1000 mg SO ŠÍPKAMI A VITAMÍNOM B2

Najčastejšie zdravotné ťažkosti vyvolané nedostatkom vitamínu C:

  • anémia – chudokrvnosť,
  • neplodnosť,
  • časté krvácanie z nosa,
  • hormonálne zmeny,
  • tráviace problémy,
  • skorbut,
  • pokles tvorby kolagénu,
  • žlčové kamene.

Je možné sa vitamínom C predávkovať?

Vitamínom C sa nedokážeme predávkovať. Keďže ide o netoxický vitamín, ani jeho extrémne vysoká denná dávka nám nespôsobí žiadne vážnejšie zdravotné problémy. Je skutočne veľmi bezpečný a predávkovanie je vysoko nepravdepodobné. Naviac má močopudné vlastnosti, takže pri dlhodobom užívaní vysokých dávok céčka dôjde nanajvýš k pozvoľnému poklesu hladiny horčíka a draslíka, respektíve na toalete strávime viac času. Každopádne, všetkého veľa škodí, a preto aj nadmerné každodenné vitamínové bomby kyseliny askorbovej by mohli mať viaceré negatívne prejavy.

Vedľajšie účinky nadmerného užitia vitamínu C:

  • hnačka,
  • zvracanie,
  • nevoľnosť,
  • pálenie záhy,
  • bolesť hlavy a nespavosť,
  • kŕče v bruchu.